mai 1, 2021 By TERVIS 0

Tervisevabrik.ee toitumiskava 40+ naistele vol 1

1. Söö iga 3-4 tunni järel

Söögikordade vahelejätmine ei aita kaalust alla võtta, pigem vastupidi. Keha salvestab energiat selle asemel, et seda põletada.

Pidage siiski meeles, et söögikordade vahel ei ole samuti soovitatav näksida.

2. Joo päevas vähemalt 2-3 liitrit vett

Inimese organism vajab aga vedelikku, umbes 2-3 liitrit päevas. Tõsi, umbes pool sellest võib tulla toiduga, näiteks köögivilju süües.

Vee joomise osas on kaks lihtsat viisi, kuidas leida endale sobiv kogus. Joo, kui janu tekib, ja piilu mõnikord pärast pissimist kaussi, nimelt näitab intensiivne kollane uriin, et jõid liiga vähe vett.

3. Sööge valku iga söögikorra ajal

Head valguallikad on munavalge, kana, kala, ulukid, veised ning köögivilja- ja riisivalgu pulber.

Muidugi leidub valku ka taimsetes saadustes, sealhulgas tofus ja kaunviljades.

Teie keha kasutab valku kudede ehitusmaterjalina, kuid valk on kasulik ka mujal. Muu hulgas püsib valgurikas eine kauem küllastunud.

4. Söö töötlemata toitaineid

Hoiduda tuleks marineeritud lihast, magusatest jookidest ja töödeldud piimatoodetest. Selle asemel peaks dieet eelistama köögivilju, juuri, puuvilju ja marju, samuti pähkleid ja seemneid.

5. Söö igapäevaselt looduslikke rasvu

Teie keha vajab toimimiseks rasva. 25–40 protsenti päevasest energiatarbimisest peaks koosnema rasvast, eriti pehmetest rasvadest.

Head pehmed rasvad. Nende hulka kuuluvad oliiviõli, avokaado, pähklid ja seemned ning oomega 3 kalaõli.

6. Maitsesta oma toit maitse järgi

Aitolehti julgustab erinevate vürtside mitmekülgset kasutamist.

Nimelt ei pea tervislik toit maitsma igavalt ning lisaks maitsele võite saada ka võid ja soola! Toidumaitsete maailma toovad vaheldust muu hulgas värsked ürdid ja tšilli.

7. Hoolitse kiudainete tarnimise eest

Soovituste kohaselt peaksid soomlased saama toidust 25–35 grammi kiudaineid. Kahjuks söövad paljud inimesed kiudaineid liiga vähe: Iltalehti teatas 2019. aasta mais, et tervelt 70 protsenti soomlastest soovitas vähem.

Kiudained mõjutavad tervisele vaieldamatult, meenutas Iltalehti samas artiklis. Muu hulgas aitab kiudained teie veresuhkrut kogu päeva jooksul ühtlasemalt hoida, vältides kohutavat toidukoomat või iha varsti pärast sööki.

8. Armasta ja hoia oma keha

Parim viis oma keha armastada on pakkuda talle tingimused heaoluks – see tähendab mitmesugustel viisidel söömiseks, liikumiseks ja piisavaks puhkamiseks.